De website van OpslagDirect

Zoveel mogelijk leads

door conversieoptimalisatie

OpslagDirect

OpslagDirect is een merk van ALLSAFE Mini Opslag. De website wordt gebruikt om leads te genereren. De bestaande website was inmiddels verouderd en kon een optimalisatieslag goed gebruiken. De veranderingen moesten leidden tot meer organische bezoekers (onbetaalde bezoekers via zoekmachines) en een hoger conversiepercentage wat uiteindelijk resulteert in meer aanvragen.

Website OpslagDirect

Livegang: April 2014

Uitgevoerde werkzaamheden:

  • Online strategie
  • Webdesign
  • Zoekmachine optimalisatie

Bezoek de website

 

Online strategie

Het doel van de website stond al vast, namelijk leads genereren. Maar daarmee heb je nog geen online strategie. Allereerst zijn er meetbare doelstellingen geformuleerd, zo kan er achteraf beoordeeld worden of de wijzigingen het beoogde resultaat hebben veroorzaakt. In het opstellen van de doelstellingen werd een aanlooptijd van 6 maanden aangehouden, om de nieuwe website de tijd te geven om te kunnen groeien.

De doelgroep voor OpslagDirect wordt als volgt geformuleerd: "OpslagDirect richt zich op potentiële klanten vanaf 18 jaar oud welke op een eenvoudige en snelle manier geïnformeerd willen worden over opslagruimte. Gemak is hierbij de belangrijkste pijler, niet de prijs".

Vervolgens zijn er speerpunten opgesteld. Zoals in de beschrijving van de doelgroep al opgenomen, is gemak een belangrijk speerpunt van het merk en de website. De website richt zich maar op één doel en dat is het genereren van aanvragen voor opslagruimte. Het aanvraagproces is zo kort mogelijk gehouden en bezoekers hoeven geen overbodige persoonlijk gegevens in te vullen. 
De website moet daarnaast professioneel en vertrouwd ogen. Door het duidelijk toelichten van het aanvraagproces, het snel opvolgen van binnenkomende leads en de mogelijkheid tot het schrijven van reviews dragen hier aan bij.
Ook moest de website persoonlijker worden. Door te laten zien met wie ze in contact kunnen treden, heeft de bezoeker eerder een vertrouwd gevoel om over te gaan op een aanvraag.

De vorm

Het ontwerp van de website is responsive. Dit houdt in dat de website op zowel computers, tablets en mobieltjes goed te bekijken is. Dit is belangrijk om mensen die onderweg zijn of 's avonds op de bank aan het surfen zijn te bedienen. In het ontwerp is op elke pagina een grote foto opgenomen die bepalend is voor de sfeer van de website. De getoonde foto's zijn allemaal gemaakt in en rond de eigen vestigingen met eigen medewerkers. Daarnaast is in het ontwerp gekozen voor een opvallende groene knop op de foto en het groot weergeven van het telefoonnummer om bezoekers te stimuleren snel contact op te nemen op verschillende manieren.

De responsive design van OpslagDirect

De functionaliteiten

In de website zijn verschillende functionaliteiten opgenomen om de conversie te verhogen, informatie te winnen van klanten en vertrouwen te scheppen. Er is een kort en bondig aanvraagformulier opgenomen. Aanvragers van opslagruimte ontvangen één dag na de aanvraag een e-mail met de vraag om een review achter te laten op de website. Ook bevat de website de mogelijkheid om bezoekers die het aanvraagformulier ingevuld hebben een korte open vraag te stellen met als doel het verbeteren van de website. 

Zoekmachine optimalisatie

De bedoeling is om met de nieuwe website ook meer organische bezoekers te werven. Belangrijk hiervoor is onder andere een duidelijke site-structuur en de content op de website. Er is een groot aantal pagina's opgenomen op de website welke zeer gefocust zijn op één onderwerp, waardoor de vindbaarheid in zoekmachines op deze onderwerpen sterk verbeterd. Daarnaast worden bijvoorbeeld ook de reviews getoond in de zoekresultaten van zoekmachines.

Het resultaat

De resultaten van de nieuwe site van OpslagDirect

In de eerste vier maanden na livegang van de nieuwe website steeg het aantal bezoeken met bijna 9%. Deze stijging werd voornamelijk veroorzaakt door de groei in organisch verkeer, want dat steeg met ruim 44%. Het aantal aanvraag ging omhoog met zo'n 10%. De grootste stijging kwam voort uit het aantal binnenkomende telefoontjes, veroorzaakt door het prominent tonen van het telefoonnummer op elke pagina.

Wilt u meer informatie? Bel dan met 085 401 94 62

Ons werk voor OpslagDirect - Vorm & Functie