Wat wij doen - Vorm & Functie

Conversie optimalisatie

Maken bezoekers van uw website hier gebruik van zoals u wilt? Of gebeurt er eigenlijk maar weinig? Dan moet u zich bezig gaan houden met conversie optimalisatie. Oftewel, meer halen uit de bezoekers die naar uw website komen. 

In uw online strategie heeft u nagedacht waarvoor u de website wilt gebruiken. Wellicht om producten te verkopen, informatie aanvragen te ontvangen of om nieuwsbriefinschrijvingen te verzamelen. Om zoveel mogelijk van deze conversies te behalen, richt u zich op het conversiepercentage (aantal bezoekers / conversies = conversiepercentage).

Testen

Vele variabelen op uw website kunnen positief bijdragen aan uw conversiepercentage. Houd bijvoorbeeld uw conversiepaden zo kort mogelijk en geef aandacht aan de conversiemogelijkheid of knop. Belangrijk hierbij is om altijd te blijven testen en verbeteren. Conversie optimalisatie is een voortdurend proces waar nooit een einde aan komt. Door steeds variaties op de huidige situatie te testen, kunt u tot een optimale pagina komen. Zo kunt u de kleur van een knop testen, de titel van een pagina of één van de andere elementen op uw website. Wanneer een test leidt tot een significante verbetering van uw conversie, maakt u de verandering permanent en gaat u door naar de volgende test.

Wilt u de conversie op uw website verbeteren? Neem dan contact op met ons en we kijken samen naar de mogelijkheden!

 

Wilt u meer informatie? Bel dan met 085 401 94 62

Golden Circle

Resultaatgericht

Al onze werkzaamheden zijn er op gericht om uw doelstellingen te halen. Daarom is het belangrijk om in overleg te bepalen welke oplossingen aansluiten bij uw vraag. Het eindresultaat is dan altijd op maat gemaakt voor u.

> Lees meer over Vorm & Functie.

 
Van bezoekers naar conversies - Vorm & Functie